5 sekretów home stagingu

HOME STAGING, CZYLI 7 PROSTYCH ZABIEGÓW, DZIĘKI KTÓRYM SKUTECZNIE ZAPREZENTUJESZ NIERUCHOMOŚCI

Załóżmy, że Twoim zadaniem jest przeprowadzenie kapitalnego remontu mieszkania w kamienicy. Idziesz na rekonesans. Masz doświadczenie i wyobraźnię przestrzenną. Bez problemu dostrzegasz potencjał tej nieruchomości. Wiesz, jak można zagospodarować tę przestrzeń. Z kolei Twój klient nie ma na ten temat zielonego pojęcia. W tej chwili z pomocą przychodzi Ci home staging. Czym jest? Jaką rolę gra oświetlenie? Jak świeżo upieczone ciasto może pomóc Ci sprzedać dom? Dzięki temu artykułowi dowiesz się jak sprawić, że klienci pokochają Twoją nieruchomość!

Kiedy sprzedajemy samochód, sprzęt elektroniczny lub inną dowolną rzecz, staramy się zaprezentować ją jak najlepiej. To oczywiste, że przed sprzedażą trzeba zainwestować trochę pieniędzy, choćby na tak prozaiczną rzecz, jak myjnię, aby móc później sprzedać samochód po jak najwyższej cenie. Zainteresowane osoby są gotowe zapłacić więcej, jeżeli dane dobro robi odpowiednie wrażenie. Dlaczego więc taki proces upiększania nie miałby obejmować nieruchomości?

Home staging to aranżowanie przestrzeni, która została przeznaczona na zakup lub wynajem w taki sposób, aby potencjalni klienci poczuli się w niej jak w swoim idealnym miejscu na ziemi. Dlaczego tworzenie takiej scenografii dla nieruchomości działa? Przyczyna jest prosta. Kiedy nie znamy się na jakiejś dziedzinie, nie wiemy jakie czynniki decydują o jej wartościowości. W tym przypadku, nabywcy często nie posiadają wyobraźni przestrzennej. W pustych pomieszczeniach czują się zagubieni i nie mają pomysłu, jak je zagospodarować. Ciężko im wizualizować możliwości pomieszczeń, tak jak to robią nauczeni doświadczeniem pośrednicy nieruchomości.

Czy klient w takim stanie niepewności jest skłonny do zakupu? Oczywiście, że nie! Home staging jest wsparciem dla oglądających, które może zaważyć o kupnie. Innymi słowy, to po prostu proces przygotowania nieruchomości do sprzedaży. Obecnie na rynku home staging stanowi obowiązkowy punkt filppingu, dlatego warto poznać kilka podstawowych zasad i trików, dzięki którym odwiedzający zakochają się w nieruchomości!

Rzuć trochę światła na sytuację — oświetlenie

Co składa się na atmosferę w filmie? Muzyka, charaktery postaci i oczywiście oświetlenie. Czujemy dreszcze grozy przy mrocznych sceneriach horrorów. Wypełnione światłem kadry są charakterystyczne dla komedii. Wiemy, że zrobi się romantycznie przy chybotliwym płomieniu świecy.
Przemyślane oświetlenie to podstawa również w świecie nieruchomości. Decyduje o atmosferze, jaka będzie panowała w prezentowanej przestrzeni. Nowoczesna lampa dodaje pomieszczeniu pazura. Jeśli chcesz wykreować przytulne wnętrze, zdecyduj się na żółte światło. Z kolei taśmy LED umieszczane przy podłodze lub w okolicach sufitu sprawiają, że odwiedzający postrzegają nieruchomość jako bardziej luksusową.

Równowaga w wystroju

Modne wnętrza zawsze przyciągają spojrzenia, dlatego warto śledzić trendy i wkomponowywać ich elementy w wystrój mieszkań na wynajem lub sprzedaż. W tym momencie chcemy podkreślić słowo „wkomponowywać". Bardzo łatwo jest przesadzić w drugą stronę i stworzyć surowe wnętrze katalogowe, a nie przestrzeń przyjazną do życia. Jeśli nie czujesz się pewnie w tym temacie i posiadasz wolne środki, zatrudnij projektanta wnętrz, który zna się na rzeczy. Z kolei w przypadku napiętego budżetu, mamy dla Ciebie małą ściągę do home stagingu w stylu DIY: 

blank

Białe meble

Są jak biały T-shirt w garderobie, czyli to absolutna podstawa i klasyka gatunku. Ponadto przemawiają za nimi względy praktyczne. Neutralną biel łatwiej zestawić z innymi elementami wystroju. Białe meble są bazą do udanego home stagingu. 

blank

Czarne urządzenia

To niezawodny sposób na powiew luksusu, który nie przytłacza. Czarne akcenty takie jak płyta indukcyjna, sprzęty kuchenne czy szyba piekarnika skomponowane z bielą nadają pomieszczeniom niewymuszonej elegancji, dzięki czemu odwiedzający czują się komfortowo.

blank

Dekoracja stołu kuchennego/w jadalni

Stół w przestrzeni kuchennej lub dziennej jest często centrum życia domu. Dlatego nie uśmiercaj go i nie pozwól, aby stał pusty. Zastaw go tak, jakby potencjalni klienci byli Twoimi gośćmi zaproszonymi na obiad. Rozłóż zastawę, zadbaj o świeże kwiaty. Niech czeka gotowy na przyjęcie nowych właścicieli!
UWAGA! Nawet nie myśl o plastikowych owocach-to jest kicz. Kicz obniża wartość nieruchomości. Kicz odstrasza. Kicz z plastiku szkodzi środowisku. Mówimy zdecydowane „nie" kiczowi!

blank

Tekstylia

Czyli zasłony, poduszki i koce są obowiązkowym elementem każdego procesu home stagingu. Ich użycie jest podstawowym zabiegiem, który sprawia, że oglądający czują się jak u siebie. Szczególnie dobrze sprawdzają się poduszki. Kilka poduszek na sofie i łóżku sprawia, że podnosi się ocena klienta co do komfortu mieszkania. Białe ręczniki oddziałują na wyobraźnię. Widząc je, odwiedzający mogą zacząć marzyć o wieczorze spędzonym w domowym SPA.

blank

Książki i magazyny

​Nic tak nie mówi "ta przestrzeń żyje!" jak zadrukowane strony. Ważne, aby to były prawdziwe pozycje, a nie kartonowe atrapy. Pamiętasz, co ustaliliśmy na temat kiczu? Sprzedajesz nieruchomość, nie komodę w salonie meblowym.

blank

Lustra

Powiększają optycznie dostępną przestrzeń. Ponadto odbijają światło, dzięki czemu ciemne pomieszczenia stają się jaśniejsze.

Podziękujesz nam później!

blank

Nie zapominaj o otoczeniu

​Ten punkt nie jest tak istotny w przypadku sprzedaży mieszkania. Problem pojawia się, kiedy w grę wchodzi wolnostojący dom z ogrodem. Aby skutecznie sprzedać nieruchomość, musisz zadbać o ten aspekt. Zaniedbane obejście domu wywrze negatywne wrażenie, które trudno będzie naprawić. Dołóż starań, żeby otoczenie domu było przyjemne dla oka. Niech trawnik będzie przystrzyżony, a wszystkie zbędne rzeczy schowane. Doskonale sprawdzi się użycie roślin - posadzonych lub w donicach. Przyjemna przestrzeń do odpoczynku wśród zieleni będzie zdecydowanym atutem dla potencjalnych kupujących.

blank

Stonowane kolory

​Rozumiemy, że możesz kochać kolor limonkowy lub fuksję. To nie znaczy, że osoby oglądające Twoją nieruchomość na sprzedaż podzielają tę miłość. Jeśli chodzi o ściany i inne duże powierzchnie, trzymaj się neutralnych kolorów: bieli, szarości i beżu. Nie tylko są akceptowane przez większość ludzi, ale też optycznie powiększają pomieszczenia. Dają wiele możliwości szykownego urządzenia wnętrza. Bez problemu można je łączyć ze sobą, nadając pomieszczeniu luksusowego charakteru. Aby ocieplić wizerunek nieruchomości, wystarczy dodać kilka akcesoriów. Dodatkowo farby w takiej palecie są zazwyczaj tańsze od jaskrawych odpowiedników.

blank

Powiadom sąsiadów o remoncie

Kapitalny remont jest równoznaczny z niedogodnościami dla wszystkich znajdujących się w jego pobliżu. Kto nie zna przeraźliwych dźwięków wiercenia w najmniej pożądanych momentach dnia? W sytuacji jakiegokolwiek remontu, warto powiadomić o nim sąsiadów. Uczciwa rozmowa i przeprosiny potrafią zdziałać cuda. Nie tylko znacząco zmniejszą ilość skarg, ale też mogą zaskarbić sympatię sąsiadów, a co za tym idzie, potencjalnie cenne wskazówki dotyczące nieruchomości. Ci ludzie ją zamieszkują i z pewnością wiedzą o niej więcej niż Ty.

blank

Mój przyjaciel Ikea

​Sklep zza morza jest sprzymierzeńcem każdej osoby zajmującej się home stagingiem. To niezastąpione źródło uniwersalnych mebli i dodatków. Wśród najemców zaczęło już nawet funkcjonować określenie “standard Ikea”, oznaczające wnętrza urządzone całkowicie asortymentem z tego sklepu. Home staging też może z niego skorzystać. Wystarczy zakupić potrzebne meble, a po prezentacji lub sprzedaży je zwrócić do sklepu, o ile nie ulegną uszkodzeniu. Na ogół Ikea przyjmuje wszystko z powrotem. Z doświadczenia możemy Cię zapewnić, że negatywnie rozpatrzone reklamacje stanowią jedynie niewielki odsetek w morzu przyjętych mebli.

blank

Oddziałuj na zmysły

​Jak już wspomnieliśmy, atmosfera pomieszczenia gra kluczową rolę. Twoim podstawowym obowiązkiem jest zadbanie o to, aby potencjalni klienci czuli się jak w domu. Szczególnie silnie oddziałują na nas zapachy. Potrafią wywołać silne emocje, przywołać wspomnienia z dzieciństwa albo stanowić sygnał alarmowy dla właściciela nosa. Z tego powodu zadbaj, aby w dniu prezentacji nieruchomości odwiedzających dosięgały same przyjemne wonie! W zimne, deszczowe dni zaparz kawę i przynieś świeże ciasto. Jeżeli jest taka możliwość, upiecz je w prezentowanej kuchni! Czy w przygnębiający dzień jest przyjemniejsze uczucie niż wejście z listopadowej pluchy w ciepło kawiarni?
Z kolei latem zaserwuj szklankę lemoniady. Oglądający na pewno docenią ten gest kiedy z nieba leje się żar.
Odczucia mają na nas silniejszy wpływ niż suche dane na temat powierzchni łazienki i wymiany instalacji grzewczej. Zapewnij potencjalnym klientom zastrzyk przyjemnych emocji i obserwuj jak to wpływa na Twoje wyniki!

blank

Wydajesz więcej=zarabiasz więcej

​Nie bój się wydawania pieniędzy na home staging! To inwestycja, która daje rezultaty na wielu polach. Starannie urządzone mieszkania znacznie lepiej prezentują się na zdjęciach i filmach pokazowych. W czasach kiedy klienci w większości mają pierwszą styczność z nieruchomościami poprzez oferty internetowe, dobre materiały wizualne są na wagę złota. Kiedy pokazujesz, że nie szczędziłeś pieniędzy na przygotowanie mieszkania dla odwiedzających, zwiększasz swoją wiarygodność w ich oczach.
Ponadto, klienci zakochują się w mieszkaniach, w których urządzenie zostało włożone serce. Nadal nie jesteś przekonany? Często zależy im na zakupie do tego stopnia, że są gotowi płacić więcej, abyś nie pokazywał ani nie sprzedawał upatrzonego mieszkania innym zainteresowanym. Mówimy tu o kwotach rzędu tysięcy złotych!

blank

Podsumujmy

blank
  • Home staging to atrakcyjne urządzanie pomieszczeń nieruchomości podnoszące szybkość sprzedaży.
  • Twórz przestrzenie, w których sam chętnie byś zamieszkał-klienci mają się czuć jak u siebie w domu.
  • Nie zapominaj o starannym doborze mebli i dodatków, zainspiruj się trendami
  • Dobieraj oświetlenie do efektu, jaki chcesz nim uzyskać (na przykład żółte światło - przytulne rodzinne mieszkanie, sufit lub podłoga oświetlone LED - luksusowy apartament).
  • Wystawiając na sprzedaż dom z ogrodem, miej na uwadze otoczenie - klient ma być zachwycony zielonym azylem, a nie zdegustowany zaśmieconymi chaszczami.
  • Zadbaj o neutralność barw - każdy ma inne preferencje kolorystyczne, dlatego bezpieczniej jest użyć neutralnej palety. Biele, szarości i beże są jak najbardziej na plus!
  • Doceń rolę zmysłów innych niż wzrok - piękne zapachy mogą być Twoimi sprzymierzeńcami!
  • Zadbaj o sąsiadów otaczających remontowaną nieruchomość. W ten sposób masz szansę na uzyskanie ich wsparcia.
  • Pamiętaj o Ikei - mają wszystko, czego potrzebujesz do home stagingu
  • Nie bój się zainwestować w home staging - im więcej wydasz, tym wyższej ceny możesz wymagać.
blank

"

Alicja Flicińska -ekspertka inwestowania w nieruchomości 


Jestem właścicielką biura "Personalne Centrum Nieruchomości" obsługującego inwestorów oraz profesjonalnego zarządzania najmem. Jestem również profesjonalnym, licencjonowanym pośrednikiem nieruchomości.


W swojej karierze obsłużyłam transakcje na rynku nieruchomości na ponad 400 milionów złotych.


Na mojej platformie pokażę Ci dokładnie te same techniki, których używam na co dzień, które pozwalają mi i moim klientem osiągać ponad przeciętne zyski.


Zapraszam Cię do skorzystania z przygotowanych przez mnie blogów, zaawansowanych szkoleń na żywo, konsultacji lub do bezpośredniej współpracy inwestycyjnej.

>